Sixpack
Lifestyle

Een sixpack kweken: zo doe je dat!

“Hoe krijg je nou een sixpack?”. Eén van de meest gestelde vragen die je waarschijnlijk wekelijks in de sportschool hoort. Veel mannen dromen eenmaal van een platte buik. Zelfs na maandenlang hun buikspieren trainen, is een sixpack nog nergens te bekennen. Een wasbord krijg je dus niet “zomaar”. Een sixpack vereist veel discipline, tijd en vooral geduld.

 

Het verlagen van je vetpercentage

Als je wilt dat je buikspieren zichtbaar worden, is het van belang om je vetpercentage te verlagen. Voor een man is een vetpercentage van 12% voldoende om je sixpack goed te kunnen zien. Hoe lager het vetpercentage, hoe beter de spieren zichtbaar zullen zijn. Let op: een te laag vetpercentage kan zelfs nadelig zijn. Dit zal ten koste gaan van je testosteron, wat onder andere invloed heeft op je energie, spierkracht en spiermassa.

Enkel je buikspieren trainen voor een sixpack, levert je dus niet het gewenste resultaat op. Veel mensen denken namelijk dat je een wasbord kan krijgen door alleen je buik te trainen. Niet is minder waar, want plaatselijk vet verbranden bestaat niet. Als je je buikspieren wilt kweken voor een sixpack, is een goed gebalanceerd dieet van essentieel belang.

 

Hoe krijg je een sixpack?

Het antwoord is simpel: zorg dat je calorie inname lager is dan je caloriebehoefte. Dat is overigens niet het enige. Er is ook veel discipline, een gevarieerd trainingsschema en voldoende rust nodig. Tot slot: volg een gebalanceerd en gezond voedingspatroon. Dit is namelijk het belangrijkst van allemaal om een lager vetpercentage te krijgen. Je boekt weinig of geen vooruitgang als je ongezond of te weinig eet.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *